Dne 22.10. roku 1911 se konal historicky druhý vzlet letadla z neředínského letiště /tehdy ještě vojenském cvičišti/ v Olomouci.

Honosně nazvaný letecký den.  Firma MLG zde prezentovala v čechách vyvinutý letecký aparát značky Taube  /holubice/. Let továrního pilota Biera trval 25 minut, přičemž se s letadlem dostával v širokých kruzích až nad město. Celá akce měla velkou publicitu hlavně v německém tisku. Český se omezi na suché konstatování že  vydělal tolik a tolik korun.

Za pozornost stojí zmínka o účastu žen v pořadatelském sboru, jemuž předsedala paní Hedvika Mayová z Hejčína. Akce byla také s minořádnou pečlivostí filmována, a to nejen se zřetelem na letce a jeho výkonům, ale i s častými záběry do obecenstva jak podtrhoval místní tisk.

Tento významný den máme připomenut i ve známé sbírce olomouckých střeleckých terčů, které velmi často zobrazovali významné aktualita, zatímco první let ing. Kašpara byl tak nějak opomenut. O to okázaleji byl na terči z r. 1912 zobrazen vyhlídkový let nadporučíka Biera.

Terč je společným dílem malíře písma a lakýrníka Fr. Knopse (školní ul. 2) a F. Blashka malíře vývěsných štítů (Ztracená 18).

Stejně tak německý historik J. Kux  se rozepsal o akci. Popsal jak Bier na svém “Etrich VII Taube” s Daimlerovým motorem 16KS a rychlostí 100 km za hodinu se v přítomnosti asi 20000 osob v pošmourném počasí o půl čtvrté vznesl k obloze. “Nádherný obrovský pták”  opsal tři spirály nad letištěm, odlétl s ostrým jihovýchodním větrem k městu, ve výšce 600 m přeletěl Horní nám., velkou smyčkou obletěl Dómskou věž, obkroužil třikrát rezidenci pilotova hostitele Josefa Grimmensteina a po 25 minutovém letu lehce přistál na původním místě 

pilor Heinrich Bier na jiném “rekordním” modelu Taube

zdroje: Hanuš Salz: Igo Etrich průkopník letectví /lnářský průmysl č11/