Autor: Zuzana Rozsívalová
Dne 2. 8. 1909 byla otevřena spojka mezi Troppau Staatsbahnhof (Opava západní nádraží) a stanicí Piltsch (Pilšť, od roku 1945 Pilscz PKP). Opavské nádraží státní dráhy tímto získalo silný pruský ráz (Pruské státní dráhy zajišťovaly i provoz z Ratiboře). Piltsch byl koncovou stanicí trati Preußische Staatsbahnen (Pruských státních drah) z Bauerwitz (od r. 1945 Babórow).
Změněné politické poměry na obou stranách hranic měly za důsledek neobnovení provozu a na českém území již dnes mnoho stop po trati není – zbytky náspů v opavských městských sadech a vlastní odbočení z trati do Krnova.
V Polsku byl provoz na trati do Pilscze obnoven v 50. letech a byl udržen do konce 70. let. Nyní je její osud podobný ostatním polským tratím směrem k českým hranicím – provoz zastaven a zbytky trati ponechány svému osudu, včetně viaduktu u vesnice Nowa Cerekvia (naleznete jej nad silnicí Kietrz – Glubzycze).
Z dnešního pohledu již asi nedojde k obnovení provozu ani na polské straně.
Železniční viadukt v Nowe Cerekwi (Německá Cerekve, Neukirch) z roku 1909, součást zaniklé trati z Opavy přes Piltsch do Bauerwitz (Pilszcz – Baborów)
Fotogalerii nádraží v Baborowě najdete ZDE
Fotogalerii viaduktu v Nowe Cerekwi najdete ZDE
Zdroj textu a více o zaniklé trati ZDE
12. 7. 2023 v 22:07
Ten most mám 3km za barákem. Nedávno ho opravili protože je to technická památka. Do Baborowa občas přijede vlak KD. Trať vedle se bude opravovat a češi chtějí jezdit úzkokolejkou do Polska. Zachovalá nádraží: Pilszcz, Nasiedle, Maciowakrze. V části tratě je cyklostezka, Koźle – Reńska Wieś. Trať v provozu byla hrozně pomalá 2h20minut Kędzierzyn – Czerwonków asi 47km.
12. 7. 2023 v 22:49
Děkujeme za komentář: neměl by jste nějaké fotografie?