Autor: Zuzana Rozsívalová

Nádraží bylo postaveno v roce 1876 jako stanice Hornoslezské dráhy. Mělo rozsáhlé kolejiště, samostatný úsek pro nákladní dopravu, zpevněné cesty, vodárenskou věž a další stavby. Třetí nástupiště s nadchodem přes nástupiště vedoucí na něj už neexistuje.

Zpočátku se stanice jmenovala Neustadt. V roce 1901, aby se odlišila od ostatních stanic s tímto názvem, byla změněna na Neustadt (Oberschles.), což byla zkratka tehdejšího názvu Prudnik Neustadt in Oberschlesien.

Prudnik byl strategickým bodem i během druhé světové války. Dne 7. října 1938 v 8:00 dorazil na nádraží vlakem velitel Třetí říše Adolf Hitler v rámci své návštěvy Sudet po Mnichovské dohodě. V Prudniku přestoupil a pokračoval dále na Dębowiec a pak na Karniów a Bruntál. Kolem 17 hodiny se vrátil do Prudniku a odjel vlakem do Berlína.

Později během bitvy u Prudniku byla stanice využívána vojáky Rudé armády k přepravě vybavení textilní továrny Prudnik známé po válce jako Frotex.

Po skončení 2. světové války a převzetí Prudniku polskými úřady byl název města i stanice změněn na Prądnik, současný název byl stanoven v roce 1946.

Budova nádraží
Nádraží
Technické budovy nádraží
Expedice
Kolejiště

Vodárna na nádraží v Prudniku

Již nepoužívaná vodárenská věž se nachází cca 360 m západně od výpravní budovy, její stav je špatný, je bez střechy a má zazděné vchodové a okenní otvory. Zajímavostí je vnější vodní nádrž z boku vodárny, druhá je v zemi pod ní.

Vodárna
Vodárna
Potrubí vodárny
Poklop nádrže

Celou fotogalerii naleznete ZDE