Knut a Falk Reimannovi se narodili v Drážďanech v roce 1932. Před válkou oba bratři rádi cestovali po Německu, ale bohužel se jejich země rozdělila a pro automobilové nadšence se ocitli na špatné straně hranice. Krátká návštěva Berlína umožnila oběma bratrům nahlédnout do toho, jak druhá polovina rodiny žila, a do jejich tajného luxusu, z nichž jedním bylo Porsche 356 z doby před rokem 1955.


Odjeli z Berlína se snem vlastnit takové auto, ale bohužel nemají prostředky na jeho koupi a vládu, která by nedovolila dovézt ho do NDR. Jediné, co měli, byl nápad, řada dovedností v budování karosérií.
Poblíž jejich domova ležel opuštěný Volkswagen Kubelwagen Type82, který má podvozek podobné konstrukce jako VW Beetle. Mohli jednoduše sundat karoserii Kubela a mít perfektní základ pro své Porsche, takže to udělali. Odvezli pozůstatky Kubela do společnosti Linder vyrábějící autobusy.
Dodnes není zcela jasné, na jakém designu pracovali – možná články v časopisech, brožury nebo jejich jedna osobní fotografie – ale ať už měli cokoli, stačilo to, aby to povstalo z popela, aby překonali to, o čem se říkalo, že je to 15 poškozených kapot nákladních vozů Ford do základního tvaru Porsche po dobu 1000 hodin.


Jen motor Kubelwagenu o výkonu 25 koní by prostě neuspěl. Přestože byl dostatečně spolehlivý, aby odvedl vojáky do války, byl na sportovní vůz příliš pomalý.

Tehdy ještě děravou hranicí se bratři odvážili na výlet a navštívili místa, jako je Ženevské jezero, Itálie, Nice a nakonec továrnu Porsche v Zuffenhausenu, kde oba bratři – hrdí na to, co postavili – plánovali prezentovat to Porsche s naděje na získání originálních dílů Porsche.


Projekt se zjevně setkal s jistým nepřátelstvím mezi továrními dělníky, kteří viděli jeho vytvoření jako laciný úskok východního bloku, který by ve skutečnosti neměl být dovolen, aby existoval, natož aby byl oficiálně schválen. Po několika jednáních jim však byla udělena prohlídka továrny a zanechali po sobě ručně psaný dopis pro Ferryho Porscheho. O několik týdnů později přišel dopis napsaný jedním z Ferryho kolegů, v němž jim oznamoval, že nesdílí názor svých zaměstnanců a že obdivuje jejich úsilí a to, že auto považuje spíše za poctu než jako padělanou napodobeninu. Porsche jim dokonce poslalo zdarma díly k dokončení projektu.


Po dokončení se bratři vydali projet Francii, Belgii a Itálii ve snaze získat dostatek pozornosti, aby mohli začít vyrábět a prodávat řadu aut. Auto pojmenovali „Porscheli“ a pomocí falešných štítků se pokusili oklamat pohraniční stráže, aby si mysleli, že jde o skutečné auto vyrobené v Západním Německu. Auto fungovalo dobře a turné bylo úspěšné.


Bratři pokračovali ve výrobě dalších 13 stejných vozů v Lindner, opět prodávali originální komponenty Porsche, až do jednoho nešťastného dne v roce 1961, kdy byli bratři zajati poté, co plánovali útěk na Západ, a každý byl odsouzen k 17 měsícům vězení.
Knut a Falk Reimannovi se do automobilového průmyslu nikdy nevrátili.

Fotogalerie

zdroj:
www.hayburner.co.uk
www.hayburnerinsurance.com
www.hayburnerprint.co.uk