,, 28. června 1912 byla v Aspernu věnována velká pozornost pěkné scéně, která se stala před startem Oberleutnanta von Blaschkeho. Blaschke včera odstartoval potřetí, aby dosáhl výškového rekordu. Tentokrát s ním jako cestující šla jeho nevěsta Fräulein von Csakay.

Když letadlo opustilo hangár, bylo nemožné si nevšimnout cectujícího v bílé vlněné čepice, obrovských tmavých automobilových brýlí a trochu svetru. Byla to nevěsta pilota.

Samotný pilot za ní vylezl venku. Vrtule se už mocně otáčela, letadlo bylo drženo tuctem mužů a viditelně vibrovalo.V tu chvíli se dáma uklonila svému ženichovi. On se otočil a dal jí dlouhý polibek. Potom si omotal ruku a lidé stojící u předních křídel se vrhli na podlahu – a letoun se dal do pohybu! 

O deset sekund později Lohner-Daimler vzlétá. Stále více se letadlo zvedá, označuje široký kruh a šroubuje se do spirál stále výš a výš. Dosáhne 2400 metrů.

   Fräulein von Csakay vypadá po přistání téměř omráčená. „Bylo to úžasné,“ řekla nakonec. A k jejímu ženichovi: „Ale já jsem se správně orientoval, že?“ S úsměvem bylo potvrzeno. A dodal: „Kvůli mlze jsme nemohli vystoupit do větší výšky.“

„Csákay“ bylo jméno letadla, ve kterém Blaschke vytvořil výškový rekord 29. Června 1912 ve Strasshofu u Vídně (4360 metrů).

V Rakousku bylo do roku 1914 dosaženo 28 světových rekordů v leteckém průmyslu (nejvíce bylo dosaženo dříve, v letech 1911 a 1912). Záznamy se týkaly rychlosti, nadmořské výšky, doby trvání a vzdálenosti, přičemž mnoho zá-znamů bylo rozděleno do samostatných klasifikací pro jednoho, dva a tři cestující. Většinu záznamů vytvořil Hienrich Bier; Peter Mandelli; Philipp Ritter von Blaschke a  Ernst von Losl.